احساس خستگی و کم کاری تیروئید


خستگی و کم کاری تیروئید


@dr_bahoosh_clinic
🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘

اغلب اوقات خستگی به سراغ انسان می آید ولی هر خستگی به این معنا نیست که دچار کم کاری تیروئید هستید ولی میتواند ناشی از این بیماری نیز باشد چون یکی از نشانه های کم کاری تیروئید خستگی است.
بیماری تیروئید فوق العاده شایع است. بسیاری از افراد در دنیا با تیروئید کم کار درگیر هستند، این بیماری در خانم ها بیشتر از آقایان شایع است، همچنین خطر ابتلای به آن از ۶۰ سالگی به بعد بیشتر هم می شود.
@dr_bahoosh_clinic
وقتی تیروئید – غده ای کوچک و پروانه ای شکل که در پایه گردن نشسته است – به خوبی کار کند، هورمونی تولید می کند که سوخت و ساز و دمای بدن را تنظیم می نماید. اگر این غده به اندازه کافی هورمون تیذوئید تولید نکند، فرآیندهای بدنتان شروع به کند شدن می کند. در ابتدا شاید متوجه چیزی نشوید، اما همینطور که سوخت و سازتان به کند شدن ادامه می دهد، نشانه های کلاسیک کم کاری تیروئید خود را نشان می دهند: خستگی، اضافه شدن وزن، یبوست، حساسیت به سرما و خشکی پوست.
@dr_bahoosh_clinic
البته این نشانه ها می توانند به دیگر مشکلات نیز اشاره داشته باشند، بنابراین تنها راه اینکه مطمئن شوید مشکلتان کم کاری تیروئید است آزمایش خون TSH می باشد. اگر TSH بالا باشد، کم کاری تیروئید دارید. معمولا پزشکتان دوز روزانه ای از هورمون مصنوعی تیروئید ( تیروکسین ) تجویز می کند تا بدن آنچه از دست داده را به این شکل دریافت کند.

🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘🔘

┅─═ঊکانال پزشکی دکتر باهوشঊঈ═─┅

🆔 https://telegram.me/dr_bahoosh_clinic

Tags:
***********

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Log in with your credentials

Forgot your details?