چاقی مفرط و دیابت نوع ۲

چاقی مفرط و بی تحرک بودن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش میدهد. این بیماری در میان امریکایی ها و همچنین جمعیت کشورهای در حال توسعه ای که مردم آن بیشتر از پیش به سبک امریکایی ها غذا می خورند رایج است . آنها در رژیم غذایی خود از مقدار بیشتری محصولات حیوانی و کربوهیدراتهای تصفیه شده استفاده می کنند.

پیش از این دیابت نوع ۲ را دیابت بزرگسالان می نامیدند، چون این بیماری بیشتر در بزرگسالان و افراد سالخورده دیده می شد، اما در حال حاضر این بیماری به شکلی چشمگیر در بین نوجوانان و حتی کودکان آمریکایی شایع شده است.

بعضی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ دارو مصرف میکنند، اما این بیماری را میشود با رژیم غذایی متناسب و ورزش هم کنترل کرد. حتی گاهی کم کردن چند کیلو وزن هم میتواند برای پایین آوردن مقدار گلوکز خون کافی باشد. رژیم غذایی گیاهی در کنترل دیابت سودمند می باشد، یکی از دلایل آن بخاطر کمک به کاهش وزن است.

☘خوردن غذاهای گیاهی تهیه شده از دانه های کامل که باعث آهسته تر شدن فرایند آزاد شدن کربوهیدرات در خون می شود، می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ نیز مفید باشد.

✅بهتر است بیشتر از غذاهای سرشار از فیبر و مواد گیاهی تهیه شده از دانه های کامل استفاده کنبد و از مصرف دانه های نشاسته ای تصفیه شده، شکرهای افزوده و نوشیدنی های حاوی شکر خودداری کنید.
توجه: شما باید پیش از شروع هرگونه رژیم غذایی با پزشک خود در مورد آزمایش میزان قندخون و نیاز بدن تان به انسولین، مشورت کنید.

Tags:
***********

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Log in with your credentials

Forgot your details?