علایم بیماری دیابت

علائم بیماری دیابت

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠

در زیر بعضی از علائم مهم و اولیه بیماری دیابت را می نویسم، این علائم مربوط به زمانی است که بیماری دیابت پیشرفت زیادی نکرده و قند خون افزایش شدیدی نیافته است.

🔵پر ادراری و تکرر در ادرار: در بیماران دیابتی کلیه ها برای دفع قند مازاد از جریان خون، بیشتر فعالیت می کنند و همین امر سبب افزایش میزان ادرار و تعداد دفعات آن می شود، این مشکل بویژه هنگام شب و خوابیدن بیشتر مشهود است.
@dr_bahoosh_clinic
🔵تشنگی بیش از حد: تشنگی بیش از حد رابطه مستقیم با تکرر ادرار دارد، با فعالیت بیشتر کلیه ها و تکرر ادرار بدن دچار کم آبی می شود و فرد دیابتی دائما احساس تشنگی می کند.

🔵خستگی مفرط: از آنجا که سلول های بدن نمی توانند قند را به درستی به انرژی تبدیل کنند فرد دیابتی دائما با خستگی و کمبود انرژی روبرو می شود.
@dr_bahoosh_clinic
🔵افزایش عفونت و بیماری های قارچی: از آنجا که باکتری ها و قارچ ها برای رشد و تکثیر نیاز به قند و محیطی شیرین دارند عفونت های قارچی در افراد دیابتی بیشتر دیده می شود.

🔵سردرد های مکرر: نوسانات قند خون سبب سردرد های مکرر می شود.

🔵ایجاد مشکلات در بینایی: ازدیاد قند در خون سبب بروز مشکلاتی در بینایی از قبیل تاری دید، شب کوری و غیره می گردد، اگر قند بیش از حد افزایش یابد حتی می تواند سبب کوری شود.
🔵افزایش و یا کاهش شدید وزن

چنانچه بیش از ۲ علائم از موارد ذکر شده را همزمان تجربه می کنید حتما به پزشک جهت چکاپ و بررسی وضعیت قند خود مراجعه نمایید.

💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠