مدیریت نامناسب دیابت

مدیریت نامناسب دیابت

@dr_bahoosh_clinic
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

برخی از علائم مانند خستگی بیش از حد، عصبانیت و تشنگی مداوم خبر از مدیریت نامناسب دیابت می دهند. کسانی که به دیابت مبتلا هستند باید با این نشانه ها آشنا شوند تا بتوانند از آن جلوگیری کنند.

ابتلا به دیابت به معنای آن است که باید هرچه بیشتر از سلامت خود مراقبت کنید. زیر کنترل نگه داشتن سطوح قند خون از اهمیت ویژه ای برای کاهش خطر مواجهه با عوارض منفی مرتبط با دیابت برخوردار است. دیابت کنترل نشده می تواند به بروز عوارض کوتاه و بلند مدت منجر شود، که هیپوگلیسمی (افت قند خون)، بیماری قلبی، آسیب عصبی، و مشکلات بینایی از آن جمله اند. احساس خستگی بیش از حد، غم یا عصبانیت بین افراد مبتلا به دیابت شایع است، زیرا همواره باید بر قند خون خود نظارت داشته و برای تامین انسولین مورد نیاز بدن از قرص یا تزریق استفاده کنند. بر همین اساس است که افراد بسیاری با گذشت زمان در برنامه مدیریت دیابت خود دچار مشکل می شوند.

@dr_bahoosh_clinic

ناامیدکننده‌تر این که برخی افراد ممکن است حتی پس از مصرف به موقع دارو و انسولین نیز همچنان با سطوح بالای قند خون مواجه باشند. قند خون بالا می تواند موجب تغییراتی در بدن انسان شود. از این رو، شما باید از نشانه های سطوح کنترل نشده آن آگاه باشید. زیر نظر داشتن این نشانه ها به اتخاذ اقدامات ضروری و پیشگیری از عوارض کمک خواهد کرد.
@dr_bahoosh_clinic

Tags:
***********

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Log in with your credentials

Forgot your details?