اختلالات بینایی و دیابت

✅اختلالات بینایی در دیابتی ها

دیابت برای بینایی عوارض زیادی به همراه دارد و می تواند افراد مبتلا را در معرض مشکلات زیادی قرار دهد از جمله این مشکلات می توانیم به گلوکوم یا رتینوپاتی دیابتی اشاره کنیم این اختلال آسیب های زیادی برای بینایی دیابتی ها در بر دارند این عارضه ها غیرواگیردار هستند و برای پیشگیری، کنترل و درمان در دیابتی ها نیازمند اطلاع رسانی می باشند کم بینایی و نابینایی از پیامدهای این بیماری ها به شمار می رود.

@dr_bahoosh_clinic

🔴عوارض دیابت بر روی چشم

دیابت می تواند به قسمت های مختلف چشم آسیب رساند و مشکلات متعددی در این عضو مهم ایجاد کند. مطالعات انجام شده تایید می کند آسیب قرنیه، ابتلا به آب مروارید، گلوکوم یا آب سیاه، پیرچشمی زودرس، فلج اعصاب و عضلات خارج کره چشمی و در نهایت آسیب به عروق خونی لایه شبکیه در افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده بسیار شایع است که در صورت عدم پیشگیری و درمان به نابینایی منجر می­ شود.

@dr_bahoosh_clinic

بیماران دیابتی در صورتی که از کنترل های صحیح برخوردار نباشند دچار عارضه و اختلال در عروق شبکیه چشم می شوند و این ضایعات تدریجی کاهش علایم بینایی در فرد دیابتی را در پی دارد.

تحقیقات علمی بیانگر آن است که اغلب افراد مبتلا به رتینوپاتی دیابتی در ابتدا علایم واضحی ندارد و در صورت عدم درمان به موقع با نشانه هایی از جمله تاری دید، مشاهده جرقه در میدان دید و حملات ناگهانی از دست دادن بینایی مواجه می شوند که در این صورت بیمار بلافاصله باید به چشم پزشک متخصص مراجعه و تحت درمان قرار بگیرد.

@dr_bahoosh_clinic

برای ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از این عارضه ضروری است افراد مبتلا به دیابت به طور منظم معاینات چشمی را انجام دهند. ضعف قند خون, نفروپاتی کلیه, فشارخون بالا, چربی خون و سیگار از عوامل خطرساز ابتلا به این بیماری محسوب می شود.

 

┅─═ঊکانال پزشکی دکتر باهوشঊঈ═─┅

 

🆔 https://telegram.me/dr_bahoosh_clinic

Tags:
***********

نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

Log in with your credentials

Forgot your details?