پرکاری تیروئید در زنان باردار

خوشبختانه، پرکاری تیروئید در بارداری امری شایع نیست ولی وجود این بیماری می‌تواند برای مادر و جنین خطرآفرین باشد. در حقیقت به این دلیل که علائم پرکاری تیروئید در زنان باردار مشابه علائم بارداری از جمله خستگی، احساس گرما یا اضطراب است ممکن است متوجه آن نشوید ولی به دلیل خطراتی که این بیماری برای جنین و مادر ایجاد می‌کنند محتاط بودن نسبت به آن بسیار مهم است. پرکاری تیروئید در صورتی که کنترل نشود، در زنان باردار می‌تواند منجر به سقط جنین، زایمان زودرس، فشار خون بالا، یک نوزاد کم وزن و نارس و دیگر مشکلات شود.

علائم پرکاری تیروئید در زنان باردار و مادران

احساس گرمای بیش از حد

اگر در زمانی که دیگران احساس آرامش می‌کنند و هوا به نظرشان مساعد است، شما احساس گرمای شدید می‌کنید می‌تواند نشانه‌ای برای پرکاری تیروئید باشد

تپش قلب و ضربان سریع قلب نیز از علائم تیروئید پرکار است

اگر دستان شما می‌لرزد ممکن است مشکل پرکاری تیروئید وجود داشته باشد

کاهش وزن با وجود تغذیه مناسب

در زمانی که تیروئید پرکار می‌شود سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد بنابراین میزان غذایی که روزانه مصرف می‌شود زودتر به انرژی تبدیل شده و متابولیسم صورت می‌گیرد. همین امر به معنی عدم گرد آوری کالری در بدن و استفاده از دیگر منابع موجود می‌شود که در پی آن حتی اگر غذای بیمار تغییری نکرده باشد به دلیل صرف منابع ذخیره بیمار لاغر می‌شود.

خستگی و یا مشکلات خواب

به دلیل افزایش متابولیسم و فعالیت بیشتر از حد سلول‌های بدن، بیمار ممکن است احساس خواب آلودگی و خستگی داشته باشد و این خستگی ناشی از پرکاری تیروئید است

اضطراب و اعصاب تحریک پذیر